انتخاب نام شرکت

مقالات آموزشی

انتخاب نام شرکت

مقالات آموزشی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مجامع عمومی شرکا اعم از عادی یا فوق العاده به وسیله دعوتنامه کتبی از طرف هر یک از مدیران شرکت و ارسال آن از طریق پست سفارشی به نشانی و یا به وسیله درج آگهی در یکی از جراید کثیر الانتشار بعمل خواهد آمد . فاصله دعوت از روز انتشار تا تشکیل جلسه ده روز خواهد بود.

  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

مدارک لازم در مورد بندهای مربوط به افزایش سرمایه با توجه به ماده 158 ل.اق.ت.

الف2-:جلسه مجمع عمومی فوق العاده با حضور صد در صد سهامداران تشکیل و رای بر تصویب افزایش سرمایه به یکی از طرق مذکور در ماده 158 ل.ا.ق.ت یا چند طریق آن توما داده و مقرر می گردد پس از عملی شدن افزایش سرمایه ماده اساسنامه مربوطه اصلاح گردد که با توجه به اینکه هیات مدیره مجری مصوبات مجمع می باشد بایستی طبق ماده 163 ل.ا.ق.ت  و با عنایت بماده 183 ل.ا.ق.ت عمل نماید . ضمنا مدارک ذیل جهت ثبت لازم می باشد :

1-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با رعایت مواد 101 و 161 ل.ا.ق.ت و تبصره های 1و2 آن.

2-فهرست کلیه سهامداران حاضر در جلسه با امضای آنان و تایید هیات رئیسه جلسه در رعایت ماده 105.

3-آگهی حق تقدم یا افزایش سرمایه در رعایت ماده 169

4-صوتجلسه هیات مدیره جهت انجام مصوبات مجمع و عملی شدن افزایش سرمایه .

5-دو نسخه اظهار نامه دال بر افزایش سرمایه .

6-مدارک لازم در مورد بندهای مربوط به نحوه افزایش سرمایه در رعایت ماده 158 ل.ا.ق.ت.

1-ماده 163:هیات مدیره در هر حال مکلف است در هر نوبت پس از عملی ساختن افزایش سرمایه حداکثر ظرف یک ماه مراتب را ضمن اصلاح اساسنامه در قسمت مربوط به مقدار سرمایه ثبت شده شرکت به مرجع ثبت شرکتها اعلام کند تا پس از ثبت جهت اطلاع عموم آگهی شود .

2-ماده 183:برای ثبت افزایش سرمایه شرکت های سهامی خاص فقط تسلیم اظهار نامه به ضمیمه مدارک زیر به مرجع ثبت شرکتها کافی خواهد بود .

1-صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که افزایش سرمایه را تصویب نموده یا اجازه آن را به هیات مدیره داده است و در صورت اخیر صورتجلسه هیات مدیره که افزایش سرمایه را مورد تصویب قرار داده است .

2-یک نسخه از روزنامه ای که آگهی مذکور در ماده 169 این قانون در آن نشر گردیده است .

3-اظهار نامه مشعر بر فروش کلیه سهام جدید و در صورتی که سهام جدید امتیازاتی داشته باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهار نامه قید شود .

4-در صورتی که قسمتی از افزایش سرمایه بصورت غیر نقد باشد باید تمام قسمت غیر نقد تحویل گردیده و با رعایت ماده 82 این قانون به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده باشد . مجمع عمومی فوق العاده در این مورد با حضور صاحبان سهام شرکت و پذیره نویسان سهام جدید تشکیل شده و رعایت مقررات مواد 77 لغایت 81 این قانون در آن قسمت که به آورده غیر نقد مربوط میشود الزامی خواهد بود و یک نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی فو ق العاده باید اظهارنامه مذکور در این ماده ضمیمه شود.

تبصره اظهارنامه های مذکور در این ماده باید به امضای کلیه اعضای هیات مدیره رسیده باشد .

3-ماده 169:در شرکتهای سهامی خاص پس از اتخاذ تصمیم راجع به افزایش سرمایه از طربق انتشار سهام جدید باید مراتب از طریق نشر آگهی در روزنامه کثیر الانتشار ی که آگهی مربوط به شرکت در آن نشر می گرددبه اطلاع صاحبان سهام برسد . در این آگهی باید اطلاعات مربوط به مبلغ افزایش سرمایه و مبلغ اسمی جدید و حسب مورد مبلغ اضافه سهم و تعداد سهامی که هر صاحب سهم به نسبت سهم خود حق تقدم در خرید آنها را دارد و مهلت پذیره نویسی و نحوه پرداخت ذکر شود. در صورتی که برای سهام جدید شرایط خاصی در نظر گرفته شده باشد چگونگی این شرایط در آگهی قید خواهند شد .

4-ماده 166:در خرید سهام جدید صاحبان سهام شرکت به نسبت سهامی که مالکند حق تقدم دارند و این حق قابل نقل و انتقال است . مهلتی که طی آن سهامداران می توانند حق تقدم مذکور را اعمال کنند کمتر از شصت روز نخواهد بود . این مهلت از روز ی که برای پذیره نویسی تعیین می گردد شروع می شود .

  • vanak studio
  • ۰
  • ۰

طریقه اخذ رای

اخذ رای بطور شفاهی بعمل می آید مگر اینکه مجمع عمومی با اکثریت آرا مقرر دارد که اخذ رای بطور کتبی صورت گیرد. 


  • vanak studio