انتخاب نام شرکت

مقالات آموزشی

انتخاب نام شرکت

مقالات آموزشی

  • ۰
  • ۰

شرکتهای تجاری

شرکت تجاری تاجر محسوب می شوند ، چه موضوع آنها تجاری باشد و چه به لحاظ شکلی تجاری تلقی شوند در ماده 20 قانون تجارت ، شرکتهای تجاری به هفت قسم تقسیم می گردند که شامل شرکت سهامی  و شرکت با  مسئولیت محدود و شرکت تضامنی و شرکت مختلط غیر سهامی و شرکت مختلط سهامی و شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف می شود . شرکت تعاونی با وضع قانون بخش تعاونی در سال 1370 از شمول قانون تجارت خارج شده است . در شرکت های تجاری قصد همکاری و هدف جلب منفعت اقتصادی می باشد . و در این شرکت یک یا چند نفر توافق می کنند سرمایه مستقلی را که از جمع آورده های آن تشکیل می شود ایجاد کنند و در شرکتهایی که برای انجام مقصود خاصی تشکیل می گردد، اختصاص دهند و در منافع و زیان های احتمالی حاصل از بکارگیری سرمایه سهیم شوند . در انواع شرکتهای تجارتی دو عامل نقش اساسی دارند .

1-سرمایه شرکا که باعث ایجاد و روند انجام موضوع شرکت می شود . 2-شخصیت شرکا که در ایجاد و تامین و ادامه شرکت نقش آفرینی می نماید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی